دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

چگونگی افزایش وزن در بدنسازی

در این مقاله به بررسی نظرات افراد متخصص در مورد بهترین رژیم‌ های غذایی بدنسازی برای افزایش وزن و افزایش حجم خواهیم پرداخت. ممکن است سوالات زیر برای همه شما پیش آمده باشد :اگر قصد دارید به‌ سرعت وزن خود را افزایش دهید به چه نوع رژیم غذایی نیاز دارید ؟ نسبت پروتئین / کربوهیدرات / چربی که باید هر روز رعایت نمایید چگونه باید باشد ؟ روزانه به چند کالری نیاز دارید ؟ چه نوع غذاهایی باید استفاده نمایید ؟ از چه غذاهایی باید پرهیز کنید ؟ برای افزایش اشتهای خود چه اقداماتی می‌ توانید انجام دهید.

چگونگی افزایش وزن در بدنسازی

تمرین سنگین تر
این که سنگین کار کنید را همیشه در باشگاه شنیده اید، اما مسئله ای که وجود دارد این است که عده زیادی از دوستان در باشگاه از این مسئله غافل می شوند. سنگین وزنه زدن باعث می شود عضلات بیشتر تحت فشار قرار بگیرند و در نتیجه میزان رشد آن ها بیشتر می شود. البته این حرف به این معنی نیست که 300 کیلو پرس بزنید و انتظار آسیب بدنی هم نداشته باشید!

از مکمل ها غافل نشوید

مکمل به تنهایی نمی تواند به شما حجم بدهد، نمی توانید هر روز مکمل وی مصرف کنید و داخل باشگاه کاری نکنید و انتظار داشته باشید مستر المپیای بعدی شما باشید!!مکمل تنها کاری را می تواند برای شما انجام دهد که برایش ساخته شده، و آن تکمیل تمرینات و رژیم غذایی شماست.توصیه من به شما در این دوره استفاده از مکمل وی است، که هم باعث ریکاوری بهتر و تامین پروتئین مورد نیاز شماست.در ادامه توصیه من به شما استفاده از BCAAs است. آمینو اسید های شاخه دار، جلوی تخریب عضلات شما را می گیرند و از طرفی به سنتز پروتئین در عضلات کمک می کنند. این کمک می کند بعد از تمرین جلوی از دست رفتن عضلات گرفته شود.مکمل بعدی که متاسفانه شایعات بسیار زیادی پشت سر خود دارد،کراتین است. حقیقت این است که اگر قصد افزایش سایز خود را دارید کراتین جواب سوال شماست. کراتین باعث می شود بدن شما انرژی بیشتری تولید بکند و انرژی بیشتر یعنی تمرینات را با شدت بالاتری انجام خواهید داد و خودتان می دانید اگر بیشتر بر عضلات فشار بیاورید، رشد عضلات بیشتری هم در انتظار شماست.از طرف دیگر کراتین باعث می شود آب بیشتری را بتوانید در عضلات خود ذخیره کنید و شما حجیم تر به نظر خواهید آمد و از طرفی به سنتز و ساخت پروتئین در عضلات کمک شایان توجه ای می کند.

کالری دریافتی خود را افزایش دهید.

اگر می‌خواهید وزن خود را افزایش دهید، فرمول اصلی این است که مصرف کالری شما بیشتر از مقدار کالری باشد که می‌سوزانید.

مصرف درشت مغذی های مناسب جهت افزایش وزن

ادامه مطلب در لینک زیر

راهنمای افزایش وزن یک ماهه با رژیم غذایی و تمرین اصولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *