دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

علت کوچک نشدن دور بازو

آیا بالاتنه ی چاقی دارید؟ منظور از بالاتنه، صورت، گردن، بازوها، پهلو و شکم است. اگر جوابتان مثبت است، پس شما هیکلی کاملا مردانه دارید. احتمالا اشتهایتان هم خوب است و غذا زیاد می‌خورید. ابتدا میخواهیم علت چاقی بالا تنه را بفهمیم.

چربی‌هایی که در بالاتنه تجمع میکنند تحت تاثیر دو هورمون به وجود می‌آیند. کورتیزول و انسولین. کورتیزول توسط غدد فوق کلیوی بوجود می‌آید و انسولین از پانکراس. غذاهایی که انرژی زیادی دارند باعث تولید کورتیزول در بدن میشوند. این هورمون نیز باعث ترشح انسولین شده و در نتیجه میزان چربی بدن افزایش میابد. اگر پس از خوردن غذا احساس گرما دارید یا با کمی تحرک، به نفس نفس می‌افتید باید به شما بگویم که دارای این نوع اضافه وزن هستید.

لاغر کردن بالاتنه با رژیم غذایی

بله لاغر کردن بالاتنه با رژیم غذایی ممکن است! فقط اول از همه باید بدانید که چه چیز باعث چاقی این نواحی میشود. اولین علت چاقی بالاتنه خوردن بی‌موقع آب است. هرگز وسط غذا آب نخورید. اگر به این کار عادت دارید باید بگویم که این یکی از عوامل بزرگ شدن شکم است. وقتی وسط غذا آب میخورید حسی به شما منتقل میشود که هنوز جا برای خوردن دارید. در صورتی که این حس کاذب است. پس این عادت را ترک کنید.

دومین چیزی که باید از رژیم غذایی خود بیرون کنید، قند و شیرینی است. مواد قندی که زود جذب میشوند را مصرف نکنید. انسولین این مواد را به چربی تبدیل کرده و در بدن انباشته میکند. سعی کنید میوه و سبزی زیاد مصرف کنید تا معده‌تان پر شود.

پس از اینکه قند و شیرینی را از رژیم غذایی خود حذف کردید نوبت می‌رسد به خوردن پروتئین و روغن گیاهی. ورزش هایی مثل درازنشست، دوچرخه‌سواری و پباده‌روی‌های روزانه موجب آب شدن چربی‌های شکمی و پهلو میشود.

علت کوچک نشدن عضلات بازو

شما صرفا بر روی تمرینات بازو تمرکز کرده‌اید

الزاما تمرکز کردن روی یک ناحیه از بدنتان یا اصطلاحا «تمرین موضعی»، شما را به نتایج مورد نظرتان هیچگاه نمیرساند. با توجه به یک تحقیق انجام شده، خانم‌هایی که به مدت ۳ ماه فقط روی یک بازویشان تمرین قدرتی انجام دادند، در آن طرف در مقایسه با سمت دیگر، چربی بیشتری از دست ندادند. کیندر توضیح می‌دهد که تمرین دادن بازوهایتان باعث ساختن عضله میشود، اما آن عضله می‌تواند زیر چربی پنهان بماند. او می‌گوید: برای داشتن بازوهایی سفت و محکم، شما باید در همه جای بدنتان کاهش چربی داشته باشید. بله، این به معنای کم کردن کالری زیادو غذا خوردن دقیق‌ و صحیح است.

شما به اندازه کافی به خودتان فشار نمی‌آورید

اگر تمرین کاردیوی شما (پیاده روی، دوچرخه سواری، الپتیکال) در یک سرعت یکسان و یکنواخت انجام می‌شود، وقت آن رسیده است که تغییر ایجاد کنید. اضافه کردن مقداری دوی سرعت، می‌تواند نتایج شما را افزایش دهد. در یک تحقیق ژاپنی، افرادی که تمرین اینتروال با شدت بالا انجام دادند، نسبت به آنهایی که سرعتشان را تغییر نمی‌دادند، در هر دقیقه حدود ۵۵ درصد بیشتر کالری سوزاندند.
کیندر می‌گوید که ۳۰ تا ۶۰ ثانیه با شدت بالا تمرین کنید و ۱۵ تا ۲۰ ثانیه استراحت کنید. برای دستیابی به بهترین نتایج، او حرکات کل بدن مانند بارپی، لانژ پرشی، پروانه، پلانک، دو در جا، و زانو بلند را توصیه می‌کند. او می‌گوید: با این تمرینات، شما کالری خواهید سوزاند، و درعین حال در سراسر بدنتان از جمله بازوها، عضله می‌سازید.

شما احساس آشفتگی می‌کنید

ادامه مطلب در لینک زیر

چرا با وجود تمرین زیاد بازوهایم کوچک نمیشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *