دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

علت ایجاد درد کلیه پس از مصرفی برخی فرآورده های بدنسازی ورزشی چیست

مکمل بدنسازی پروتئین یکی از مکمل های محبوب در میان ورزشکاران و بدنسازان به شمار می رود. در این میان، مکمل های پروتینی وی منبع بسیار خوبی برای تامین این ریز مغذی مورد نیاز بدن هستند.

پروتین یک ریز مغذی است که به افزایش حجم عضلات، ترمیم بافتهای بدن، ساخت آنزیمها و هورمونها کمک می کند و منجر به کاهش وزن می شود!

ورزشکاران در حین ورزش باید پروتئین زیادی مصرف کنند تا بدن آنها بتواند عضله سازی کند. از این رو انواع پروتئین بدنسازی در بازار موجود است. مکمل بدنسازی پروتئین با برندهای مختلف به بازار عرضه می شود و تمامی آنها اثر یکسانی بر بدن ندارد.

بهتر است بدانید با بالا رفتن سن نیازبدن به پروتئین بیشتر می شود. همچنین، مکمل های حاوی پروتئین بیماری هایی نظیر  فشار خون بالا، کلسترول بالا و فاکتورهای ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهند.

علاوه بر این، گیاهخواران که محصولات لبنی را در رژیم غذایی خود جای نمی دهند، باید از این مکمل ها استفاده کنند.استفاده از مکمل های پروتئین دار برای گیاهخواران بسیار ضروری است. زیرا به بدن آنها برای تامین پروتئین کافی کمک می کند.

اما سوالی در این میان مطرح است، آیا مکمل بدنسازی پروتئین و به طور کلی مکمل های حاوی پروتئین  بر روی چهره تاثیر می گذارند و سبب بروز جوش و آکنه می شوند؟!در این مقاله سعی داریم به این سوال پاسخ دهیم.

ابتدا بهتر است بدانیم جوش چیست و چگونه در بدن به وجود می آید!

جوش چیست و چگونه عفونت می کند؟

جوش چیزی است که همگی ما حتی برای یکبار هم که شده آن را تجربه می کنیم. اکنون می خواهیم بدانیم درون جوش چیست؟! پاسخ خیلی بدتر از چیزی است که بدان فکر می کنید.

چرک سفید موجود در جوش حاوی باکتری، سلولهای مرده پوست، سلولهای سفید خون، و چربی پوست به نام سبوم هستند!در چنین شرایطی این 4 ماده سبب بروز عفونت می شوند.و اما چگونه؟

درون هر منفذ پوست کیسه های کوچکی وجود دارند که  غدد چربی نامیده می شوند. این غدد مواد چربی را که سبوم نامیده می شوند ترشح می کنند. سبوم پوست صورت را چرب می کند و خاصیت ضد آبی به مو می بخشد.

اما این تنها مزیت سبوم پوست و مو نیست. سبوم منبع انرژی برای باکتری هایی به شمار می رود آکنه های پروپیونی باکتریوم نامیده می شوند.

به طور نرمال آکنه های پروپیونی باکتریوم درون و روی پوست شما زندگی می کنند. اما این باکتری ها گاهی اوقات از کنترل خارج می شوند و دقیقا همین جاست که مشکل شروع می شود.

آیا مصرف مکمل بدنسازی پروتئین  سبب بروز جوش و آکنه می شود؟

ادامه مطلب در لینک زیر

علت ایجاد جوش ٬ آکنه ٬ درد کلیه پس از مصرفی برخی مکمل های بدنسازی ورزشی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *