دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

افزایش طبیعی تستوسترون در مردان

تستوسترون مهم‌ترین هورمون جنسی مردانه است. با افزایش سن، میزان تستوسترون هم به طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند، اما روش‌هایی برای جلوگیری از کاهش این هورمون و حتی افزایش آن وجود دارد. به طور کلی، وجود تستوسترون برای حفظ سلامت عمومی بدن ضروری است. عدم وجود میزان کافی از تستوسترون در بدن روی ترکیب بدنی اثرات منفی می‌گذارد. ترکیب بدنی، درصد چربی، آب و عضلات در بدن را مشخص می‌کند. علاوه بر این، کاهش تستوسترون باعث افزایش وزن هم می‌شود. اگر این هورمون به اندازهٔ کافی در بدن ترشح نشود، عملکرد جنسی هم مطلوب نخواهد بود؛ میل جنسی کاهش پیدا می‌کند، توانایی نعوظ کم می‌شود و حتی ناباروری در فرد به وجود می‌آید.

راه‌های طبیعی افزایش تستوسترون چیست؟براساس نتایج یک پژوهش که روی ۹ هزار و ۵۴ مردِ ۱۹ تا ۳۹ ساله با وزن مناسب انجام شد، میزان طبیعی هورمون تستوسترون در آنها بین ۲۶۴ و ۹۱۶ نانوگرم در هر دِسی‌لیتر اندازه‌گیری شده بود. بعضی از شرکت‌های تولید دارو، مواد و داروهایی را برای افزایش تستوسترون روانه بازار می‌کنند که اگر چه برای درصدی از افراد مؤثر است، اما مانع از تولید این هورمون به صورت طبیعی در بدن می‌شود. ضمن اینکه این داروها، عوارضی هم به وجود می‌آورند. مطالعات و تحقیقات هم نشان می‌دهند که مزایا و سلامت این داروها در بلندمدت ثابت نشده است. بهترین راه برای افزایش تستوسترون، به کارگیری عادات و سبک زندگی سالم است.

رعایت رژیم غذایی سالم

مدت‌هاست که محققان دریافته‌اند، رعایت رژیم غذایی مناسب به حفظ سطح مطلوب تستوسترون و سلامت عمومی بدن کمک می‌کند. ضمن اینکه پایین بودن سطح تستوسترون و اضافه‌وزن می‌توانند موجب نقص در عملکرد اعصاب و ایجاد التهاب در نقاط مختلف بدن شود. پرخوری و رژیم یویویی (یعنی افزایش و کاهش متناوب وزن) سطح هورمون‌ها را به هم می‌زند. این موضوع در ورزشکاران و افراد پرجنب‌ وجوش بیشتر دیده می‌شود. بهترین رژیم غذایی، رژیمی است که در آن از گیاهان ارگانیک استفاده می‌شود و در مصرف چربی‌ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها تعادل وجود دارد. رعایت رژیم غذاهای سالم و مغذی باعث متعادل نگه داشتن سطح هورمون‌ها و افزایش سلامت بدن در بلندمدت می‌شود.

تاثیر ال آرژنین بر سطوح تستوسترون

 

ادامه مطلب در لینک زیر

روش های طبیعی افزایش سطح هورمون مردانه تستوسترون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *