دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

ال آرژنین چگونه کار می کند؟

همانطور که می‌دانید پروتئین مهم ترین جز رشد و تنظیم متابولیسم بدن به شمار می‌آید که برای ادامه ی حیات ضروری است. واحدهای سازنده‌ی پروتئین به نام آمینواسید به دو دسته ضروری و غیرضروری تقسیم می‌شوند. بدن قادر به تولید آمینواسیدهای ضروری نیست برای همین از منابع غذایی و دارویی برای تامین این مدل از آمینواسیدها استفاده می‌کنیم. ال آرژنین یکی از مهم ترین آمینواسیدهای بدن است که پزشکان به آن مولکول معجزه می گویند. این آمینواسید در گشاد شدن رگ های قلبی، تحریک تولید هورمون رشد، تولید و حمل نیتریک اسید و همچنین دفع مواد زائد تاثیر بسزایی دارد.

قرص ال آرژنین چیست ؟

مدتی است که شرکت‌های داروسازی این ماده را به عنوان قرص در دزهای 50 یا 1000گرمی تولید و روانه بازار کرده اند. با اینکه ال آرژنین از مواد مورد نیاز بدن است و فوایدی از قبیل کاهش فشار خون (برای افرادی که مبتلا به بیماری فشار خون هستند)، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، کمک به افزایش حساسیت و عملکرد انسولین، درمان اختلال نعوظ دارد ولی مانند هر داروی دیگری نیاز به مشورت با پزشک متخصص دارد و از مصرف خودسرانه این دارو باید خودداری نمود.

مکمل ال آرژنین

این مکمل ورزشی به دو صورت تزریقی و قرص وجود دارد. این مکمل شامل سه اسیدآمینه ی ضروری ال آرژنین، ال اورنیتین، ال لیزین است. این ماده فاقد افزودنی‌های نشاسته ای، رنگ مصنوعی و مواد نگه دارنده است. مکمل ال آرژنین یک مکمل اصلی برای ورزشکاران حرفه ای است که باعث تسهیل خون رسانی به اندام هایی می شود که درگیر فعالیت ورزشی هستند و کارایی ورزشکاران را در انجام فعالیت های هوازی افزایش می دهد. از دلایل محبوبیت دیگر این ماده برای ورزشکاران حفظ تعدیل نمک است که باعث میشود آب و نمک حبس شده در زیر پوست به عضلات ظاهری نرم و صاف بدهد.

ال آرژنین در منابع غذایی

ادامه مطلب در لینک زیر

ال آرژنین چیست؟ هرآنچه در مورد ال آرژنین باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *