دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

چند ماده غذایی برای افزایش وزن و عضله سازی

اگر شما غذای کافی نخورید و کالری کافی دریافت نکنید، افزایش وزن تقریبا غیرممکن خواهد بود. مصرف مکمل ها و قرص ها به تنهایی و بدون یک رژیم غذایی که روی بالا بردن مصرف کالری‌هایتان تمرکز می کند، برای افزایش وزنی که نیاز دارید، کافی نخواهد بود.

راه های خوب و بدی برای انجام دادن این کار وجود دارند و خوردن مواد غذایی مانند کلوچه، چیپس و کیک قطعا تعداد کالری مصرفی شما را افزایش خواهد داد اما نه از راهی که باید این کار را انجام دهید.

تمرکز روی یک رژیم غذایی غنی از پروتئین ها و مواد غذایی با کیفیت، این کار را به روش سالمی انجام خواهد داد. در هنگام انتخاب مواد غذایی مصرفی تان، به یک رژیم غذایی که حدود ۵۰% از کالری دریافتی تان را از پروتئین ها به ویژه پروتئین های خالص تامین می کند، پایبند بمانید.

12 ماده غذایی برای افزایش وزن و عضله سازی

ما برای شما لیستی از مواد غذایی که باعث افزایش وزن و عضله سازی و حجیم شدن می‌شود را آماده کردیم :

1. گوشت بوقلمون خالص

پروتئینی که از بوقلمون دریافت می‌کنید، بدون شک بسیار باکیفیت بوده و برای ورزشکاران فوق‌العاده است، اما در نظر داشته باشید که قیمت این محصول کمی از گوشتِ مرغ، گران‌تر خواهد بود.

2. تخم ‌مرغ

تخم ‌مرغ حاوی پروتئین باکیفیت، چربی‌های سالم و سایر مواد مغذی مهم مانند ویتامین B و کولین است.پروتئین‌ها از اسیدهای آمینه ساخته می‌شوند. تخم‌مرغ حاوی مقادیر زیادی از آمینو اسید لوسین است که برای افزایش عضله بسیار مهم است.

همچنین، ویتامین‌های B برای فرآیندهای مختلف در بدن، ازجمله تولید انرژی بسیار مهم هستند. می‌توانیم به جرئت بگوییم که پدربزرگ همه غذاهای مورد نیاز ورزشکاران و بدنسازان، همین تخم‌مرغ است.

اگر در بعضی روزها می‌خواهید علاوه‌بر سفیده تخم‌مرغ، تخم‌مرغِ کامل هم میل کنید، پیشنهاد می‌شود که بعد از هر سه سفیده تخم‌مرغ، حداقل یک تخم‌مرغِ کامل میل کنید.

3. ماهی سالمون

ماهی سالمون یک انتخاب عالی برای ساخت عضله و سلامت کلی است که در لیست غذا برای عضله سازی قرار دارد اما از نوع غذای دریایی است. هر 85 گرم ماهی سالمون حاوی حدود 17 گرم پروتئین، تقریباً 2 گرم اسید چرب امگا 3 و چندین ویتامین مهم از گروه ویتامین‌های B است.

اسیدهای چرب امگا 3 نقش مهمی در سلامت عضلات ایفا می‌کنند و حتی ممکن است عضله سازی را در طول برنامه‌های ورزشی افزایش دهند. سالمون یک غذا برای عضله سازی اما از نوع جذاب و خوشمزه است.

ادامه مطلب در لینک زیر

لیستی از مواد غذایی برای حجیم شدن و بالا رفتن وزن بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *