دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

بهترین مکمل ها برای سلامت استخوان ها و مفاصل

محافظت از مفاصل قبل از بروز مشکلات بسیار مهم است. به این ترتیب ، می توانید از عوارضی که می تواند بر سلامت کلی شما تأثیر بگذارد ، جلوگیری کنید.محافظت از سلامت مفاصل برای ادامه زندگی روزمره بدون هیچ مشکلی بسیار مهم است. مفاصل به شما امکان حرکت در زاویه های مختلف را می دهد علاوه بر این ، آنها از ساختار استخوانی شما پشتیبانی مکانیکی می کنند. در بدن انسان ۲۰۵ استخوان وجود دارد که حداقل یک استخوان دیگر را به هم متصل می کند. این ارتباط از طریق مفاصل صورت می گیرد که باعث می شود حرکات فیزیولوژیکی ما صاف و روان باشد.

مفاصل چگونه کار می کنند؟برای درک بهتر عملکرد مفاصل ، مفاصل را با توجه به سطح حرکت آنها دسته بندی می کنیم.

مفاصل کم تحرک یا بی تحرک:مفاصل  بی تحرک ثابت ترین هستند. آنها ارتباط محكمی بین استخوان ها برقرار می كنند و این امر باعث می شود كه آنها كم تر حركت کنند یا حرکت نكنند.به عنوان مثال ، مفاصل داخل جمجمه با یک بافت فیبری ترکیب شده و حرکت استخوان های مجاور را مسدود می کند. این محافظت از مغز را تضمین می کند.

تحرک مفاصل محدود:اتصال دهنده، به بافت فیبری استخوان ها اجازه می دهد تا با کمی حرکت در این حالت به هم وصل شود. عملکرد اصلی این مفاصل ، پشتیبانی از وزن بدن برای تأمین پشتیبانی و ثبات است.

  • استخوان هایی که دارای ناحیه محدودی بین استخوان درشت نی و استخوان نازک نی هستند نمونه ای از این موارد هستند. این تعادل بدن را هنگام ایستادن فراهم می کند.
  • مفاصل ستون فقرات به بدن اجازه حرکاتی که انعطاف پذیری لازم را برای ایستادن به روش های مختلف هنگام کار با یکدیگر می دهد.

مفاصل بسیار متحرک:این مفاصل به طور مستقیم استخوان ها را به هم وصل نمی کنند. یک مایع روی سطح مفصل وجود دارد که اجازه حرکت می دهد و سطح مفصل را محاصره می کند.

  • مفاصل با طیف گسترده ای از حرکت کم تر پایدار هستند.
  • بیشتر این مفاصل در اسکلتی که اندام های بدن (بازوها ، پاها ، دست و پا)  یا اسکلت آپاندیکال را تشکیل می دهد یافت می شود. عملکردهای آن باعث می شود که ماهیچه ها در اطراف استخوان ها رشد کنند.

بافت های همبند:بافت همبند یک ساختار تشکیل شده توسط بافت های فیبری است که برای پیوستن و تثبیت استخوان ها در مفاصل کار می کنند.بافت های همبند استخوان های مجاور در مفصل را به یکدیگر متصل می كند. به این ترتیب اجازه حرکت نامحدود در جهت طبیعی آناتومیک را می دهد.  همچنین هرگونه ناهنجاری هایی که می تواند باعث آسیب دیدگی شود را نیز محدود می کند.

غضروف:غضروف حرکت بین استخوان ها را فراهم می کند. به عنوان کمک فنر عمل می کند که از تماس استخوان ها با یکدیگر جلوگیری می کند.غضروف، کپسول مفصل که با بافت های همبند تقویت می شود را احاطه می کند. غضروف و رباط ها برای پیوستن استخوان در مفاصل با یکدیگر کار می کنند.برای صحبت در مورد مکمل های لازم برای مفاصل ، ابتدا لازم است در مورد نقش مهم مفاصل در بدن انسان صحبت شود.بدون مفاصل ، هیچ یک از ما نمی توانستیم حرکت کنیم ، و بدن انسان از نظر جسمی انعطاف پذیر  نمی شد. غضروف و رباط ها نیز معمولاً با مفاصل همراه هستند.

ساییدگی و پارگی:فعالیت هایی که بیش از حد بر روی مفاصل تأثیر می گذارند باعث می شود این سیستم به طور مداوم کار کند و در نتیجه سبب سایش غضروف و رباط ها می شود.شایع ترین مشکل سایش و پارگی در غضروف دیده می شودکه شکسته و ضعیف می شود. این امر به دلیل اصطکاک استخوان ها باعث ایجاد احساس درد می شود. حتی می تواند باعث از بین رفتن انعطاف پذیری مفصل شود.برای آگاهی از سلامتی مفاصل و مراقبت روزانه از مفاصل نیازی نیست منتظر بمانیم تا این دردها اتفاق بیفتد. با این وجود ، شما می توانید با اتخاذ عادات سالم زندگی ، از بروز این سایش در مفاصل جلوگیری کرده و سلامت مفصل را بهبود ببخشید.دقت به وزن و غذای مناسب بدون شک یکی از مهم ترین نکات است.اما اگر واقعاً می خواهید ساختار مفاصل خود را بهبود بخشید ، می توانید این کار را با برخی مکمل ها انجام دهید.

مکمل هایی برای محافظت از سلامت مفصل:

ادامه مطلب در لینک زیر

مکمل های مخصوص سلامت مفاصل و استخوان ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *