دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

عادات اشتباهی که چاقتان میکند

افراد چاقی که به دنبال کاهش وزن هستند باید قبل از آن عادت های اشتباه شبانه خود را ترک کنند تا دوباره دچار مشکل و افزایش وزن نشوند.

عادت های اشتباه که شما را چاق می کنند

داشتن اضافه وزن نه تنها منجر به سرخوردگی می شود بلکه ممکن است باعث مشکلات سلامتی نیز شود و طبق تحقیقات، اضافه وزن خطر مرگ زودرس را افزایش می دهد اما با این حال پاسخ به افزایش ناگهانی وزن ممکن است در برنامه روتین عصر شما پیدا شود و اگر از دلایل پشت اضافه وزن خود آگاه هستید، می توانید احتیاط کنید و یک روش سالم تر زندگی را انتخاب کنید.

عادت های اشتباه

ما شایع ترین اشتباهاتی که  منجر به افزایش وزن می شود را  جمع آوری کرده ایم ، بیایید این لیست را با هم مرور کنیم و سعی بر به کار بردن آن ها در زندگی روتین خود داشته باشیم .

وعده های شبانه دیروقت

همه ما در مورد قاعده نخوردن بعد از ساعت 6 بعد از ظهر اطلاع داریم اما این کار معمولا مانع از خوردن وعده های شام دیر یا وعده های نیمه شب نمی شود که باید بشود اما با این حال، مطالعات به ما یادآور می شوند که دیر غذا خوردن منجر به افزایش وزن می شود و علاوه بر این ممکن است باعث افزایش کلسترول، سطوح انسولین و تاثیر منفی بر روی مارکرهای هورمونی ما شود و به یاد داشته باشید که اگر جذب کالری خیلی بیشتراز چیزی باشد که می سوزانید، در نهایت منجر به افزایش وزن خواهد شد .

نوشیدن قهوه در اواخر شب

نوشیدن قهوه در اواخر شب نه تنها به خواب شما آسیب می زند، بلکه آخرین زمان مصرف کافئین 6 ساعت قبل از رفتن به خواب است و دانشمندان همچنین مصرف اسید کلروژنیک که در قهوه یافت می شوند را به افزایش وزن ربط می دهند پس سعی کنید قهوه را با چای گیاهی و یا حتی بهتر با آب گرم جایگزین کنید.

خواب کافی نداشتن

یک مقدار خواب سالم حدود 7 تا 8 ساعت در شب است اما اگر روزانه کم تر از این باشد، بسیاری از مشکلات سلامتی شروع می شوند و مطالعات ثابت کرده اند که ارتباطی بین محرومیت از خواب و تغییرات منفی در متابولیسم وجود دارد و یک عامل تعیین کننده دیگر ممکن است این باشد که نداشتن خواب کافی منجر به خستگی و در نتیجه فعالیت فیزیکی کم تر می شود.

فقدان ورزش

ورزش و فعالیت های فیزیکی نقش حیاتی در کاهش وزن دارند چون سوخت و کالری شما را افزایش می دهند و مهم است که حتی ساده ترین ورزش روزانه را انجام دهید بنابراین اگر هر روز حدود 15 دقیقه پیاده روی کنید، حداکثر 100 کالری اضافی را خواهید سوزاند و این به حدود 700 کالری در هفته و 4 کیلوگرم کاهش وزن می رسد.

شام سنگین

مصرف غذاهای چرب و پرکالری در وعده شام موجب هضم کند غذا و جذب نشدن ریز مغذی ها می شود . غذاهای سرخ شده کالری بالایی دارند که بدن نمی تواند به خوبی آنها را هضم کند . همچنین خوردن غذاهای پرچرب و سنگین در وعده شام مانع از خواب راحت می شود . توصیه می شود هنگام شام خوردن تلویزیون نبینید زیرا موجب بالا رفتن اشتهای شما خواهد شد.

مصرف غذاهای فست فود و رستورانی

ادامه مطلب در لینک زیر

 

عادت های اشتباه که باعث چاقی میشوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *