دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

بهترین پروتئین برای عضله سازی کدام است

بدون شک، شما تنها با یک رژیم غذایی صحیح و انجام تمرینات با وزنه میتوانید عضله سازی کنید. اما به منظور اینکه پتانسیل عضله سازی خود را به حداکثر برسانید، نیازمند استفاده از مکملها هستید.

پروتئین ضروری ترین عنصر در ساختمان ماهیچه ها میباشد. منشاء پروتئین٬ آمینو اسید ها هستند. آمینو اسید اساسی ترین و مهمترین رکن ساختمانی ماهیچه است، پس بنا بر این اساس پروتئین ضروری ترین عنصر در ساختمان ماهیچه محسوب می شود و بدون آن بدن نمی تواند ماهیچه سازی کند. یک فرد معمولی روزانه حدود ۲-۱ گرم پروتئین برای هر یک پوند (حدود ۴۵۰ گرم) از وزن بدنش نیاز دارد؛ بنابراین یک فرد متوسط با وزن تقریبی ۷۰ کیلوگرم، باید روزانه بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ گرم پروتئین مصرف کند.

پودرهای پروتئینی که با آب یا شیر مخلوط می شوند معمولآ از انواع مناسبی هستند که کیفیت بالایی دارند و شما می توانید از آنها استفاده کنید. اما نکته مهم و اساسی آن است که چندین نوع پروتئین وجود دارد و باید دید که هرکدام به چه کاری می آیند و چه فوایدی دارند، Whey (مثل پروتئینی که در کشک وجود دارد) Soy (پروتئین سویا) Egg (پروتئین تخم مرغ) و Casein (ماده پروتئین شیر) و …

همه چیز درباره پروتئین و نحوه عملکرد آن

اینکه کدام پروتئین برای عضله سازی بهتر است به این موضوع کاملا بستگی که شما کی و چگونه می خواهید از آنها استفاده کنید. اساساً پروتئین های مایه پنیر یا همان Whey در بین مکمل های غذایی برای استفاده بعد از تمرین مناسب هستند، چرا که آنها در زمانی که بدن شما بیش از هر وقت دیگری به پروتئین نیاز دارد استفاده می شوند. این نوع پروتئین بسیار سریع هضم می شود (حدود ۳۰ دقیقه) و ۱۰۰% بهینه عمل می کند و یکی از بهترین محصولات مکمل غذایی است.

پروتئین Casein

ادامه مطلب در لینک زیر

کدام پروتئین برای عضله سازی بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *