دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

تداخل مصرف مکمل کراتین و گلوتامین

چگونگی و محدودیت های مصرف هم زمان مکمل کراتین و گلوتامین از جمله سوال ها و ابهام های اکثر بدنسازان و ورزشکاران می باشد.

گلوتامین چیست؟

گلوتامین یک اسید آمینه غیر ضروری در علم بیوشیمی و یک اسید آمینه ضروری در موقعیت های خاص در علم تغذیه ورزشی است در واقع منظور از موقعیت های خاص یعنی زمان هایی که مصرف گلوتامین به صورت مکمل می تواند کمک کننده باشد برخی از این موقعیت ها عبارتند از:

سوختگی ها شدید و عفونت جراحی های عضلانی  رژیم های سخت جهت کاهش وزن با هدف شرکت در مسابقات مختلف از جمله کشتی ،جودو ،پرورش اندام ،…/ روزه داری

گلوتامین فراوان ترین آمینو اسید در بدن است که ۶٠ درصد عضلات اسکلتی را تشکیل میدهد گلوتامین باعث از بین رفتن کوفتگی بعد از تمرین میشود و به ترمیم بافت عضلانی کمک میکند.

مصرف گلوتامین به غیر از شرایط عنوان شده به شما کمکی نخواهد کرد دلیل این امر تولید کافی گلوتامین در بدن است به طوری که در هر لیتر خون پانصد تا هفتصدوپنجاه میکرو گرم گلوتامین وجود دارد یعنی بدن به طور طبیعی روزانه پانزده تا بیست و پنج گرم گلوتامین تولید می کند پس تنها زمانی گلوتامین به شما کمک می کند که سطوح گلوتامین خون شما کاهش یابد.

برخی افراد هستند که به طور مدام در دوران حجم به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی دچار سرماخوردگی می شوند تنها این افراد می توانند در دوران حجم نیز گلوتامین مصرف کند در غیر این صورت این مکمل بیشتر جنبی انتی کاتابولیکی دارد و در شرایط رژیم کاهش چربی کمک کننده است.

بررسی ماده کراتین

بنا به گفته University of Maryland Medical Center،در صنعت تولید مکمل آمریکا، انواع مکمل های کراتین٬ از پر فروش ترین و کاربردی ترین مکمل ها به شمار می آیند. این مکمل‌ محبوب که شکل متداول آن به صورت کراتین مونوهیدرات میباشد، برای کمک به افزایش سطح کراتین در بافت ماهیچه شما طراحی شده‌ است. هنگامی که منبع اصلی انرژی یعنی ATP تمام می‌شود، ماهیچه‌ها از کراتین برای کسب انرژی استفاده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود که کراتین انتخابی عالی برای بدنسازارن و وزنه‌برداران باشد.

 

ترکیب کراتین و گلوتامین

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا میتوان کراتین و گلوتامین را به صورت همزمان مصرف کرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *