دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

بعد از ورزش شیر کاکائو بنوشید

شیر کاکائو در بدنسازی طرفداران بسیاری دارد. البته خوشمزه بودن آن نیز بی تاثیر نیست، اما ترکیبات موجود در آن چه می گویند؟

همه ما می دانیم که قبل و بعد از بدنسازی باید تغذیه مناسبی داشته باشیم تا توانایی انجام تمرینات را داشته و بعد از تمرینات نیز انرژی خود را بازیابی کنیم. شیر کاکائو در بدنسازی می تواند برای هر دو منظور مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره آن بدانیم.

احتمالا می دانید که سوخت اصلی سلول های انسان، نوعی قند به نام گلوکز است. بدن ما گلوکز را به صورت گلیکوژن در کبد و عضلات ذخیره می کند و در مواقع لزوم (مثل انجام تمرینات بدنسازی) از آن ها استفاده می کند.

اگر در حین ورزش کردن، بدن نتواند سوخت لازم برای سلول ها را به دست آورد، ضربه شدیدی به ماهیچه ها وارد می شود و مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت. بنابراین همیشه باید تغذیه در قبل و بعد از تمرین را جدی بگیریم.

از طرفی دیگر، بدن ما برای هضم و جذب مواد غذایی که می خوریم نیز از گلوکز استفاده می کند. در واقع گوارش مواد غذایی هم مانند ورزش کردن به انرژی نیاز دارد. به همین دلیل باید پیش از بدنسازی، ماده غذایی را مصرف کنیم که نیازی به گوارش طولانی مدت نداشته باشد و سریع جذب شود. این قاعده برای بعد از تمرین نیز باید رعایت شود.

آیا شیر کاکائو در بدنسازی مفید است؟

با توجه به توضیحات بالا، شیر کاکائو بسیاری از فاکتورهای لازم را دارد تا به عنوان یک میان وعده (برای مصرف در قبل و بعد از تمرین) در نظر گرفته شود. این نوشیدنی پر طرفدار حاوی مقادیل قابل توجهی قند است که بخشی از آن را لاکتوز (قند شیر) و بخشی دیگر را قند شکلات تشکیل می دهد. همچنین شیر موجود در آن حاوی مقادیر مناسبی پروتئین می باشد که برای بدنسازان بسیار ضروری است.

بنابراین پروتئین موجود در شیر کاکائو به سرعت جذب می شود و می تواند برای بدنسازان در هر سطحی مناسب باشد. البته برای تامین کامل پروتئین مورد نیازتان از طریق شیر کاکائو، باید مقدار قابل توجهی از آن را بنوشید.

ادامه مطلب در لینک زیر

آیا شیر کاکائو برای عضله سازی مناسب است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *