دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

فواید مصرف مالتودکسترین چیست؟

خواص مالتودکسترین در بدنسازی چیست؟

باید بدانید که اگر یک مربی باسابقه ورزشی هستید و مرتباً از مکمل های غذایی استفاده می کنید، در این مقاله اطلاعات جدیدی برای شما نیست!

با این حال، اگر تازه در حال آموزش هستید یا در استفاده از موادی مانند مکمل ها تازه وارد هستید، این مقاله برای شما بسیار مفید است. با مطالعه این مقاله خواهید فهمید که مالتودکسترین چیست؟

آیا این مکمل برای سلامتی بی خطر است؟ با ما همراه باشید تا ببینید خواص مالتودکسترین در بدنسازی در چه حد و چگونه است؟

مالتودکسترین یک نوع نشاسته

مالتودکسترین نوعی نشاسته است که از برنج، سیب زمینی، گندم و … گرفته می شود و معمولاً سفید است. این ماده به منظور افزایش عطر و طعم، افزایش ضخامت یا افزایش ماندگاری به غذاها اضافه می شود.

این نوع نشاسته اغلب در غذاهای کمکی، به ویژه در شیر مخصوص افزایش وزن نیز وجود دارد. اما آیا استفاده از مالتودکسترین بی خطر است؟ آیا شما عادت دارید مواد که تشکیل دهنده مکمل هایی را که استفاده می کنید، بررسی کنید؟

در بعضی از انواع شیرها و مکمل ها ممکن است با ماده ای به نام مالتودکسترین رو به رو شویم. ولی این ماده مفید است یا مضر؟ و باید به چه میزانی مصرف شود؟ مالتودکسترین چیست؟

این ماده یک افزودنی فراگیر است که در بسیاری از غذاها وجود دارد؛ نه فقط در مکمل ها. پودر مالتودکسترین سفید رنگ است.

آیا مالتودکسترین برای بدن سازی مفید است؟

بله. سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) ، مالتودکسترین را به عنوان یک ماده افزودنی غذایی بی خطر به رسمیت شناخته است. این ماده در جدول ارزش غذایی، به عنوان بخشی از کل کربوهیدرات در نظر گرفته شده است.

در طول ورزش، منبع تغذیه فوری یکی از فاکتورهای مهم است؛ به خصوص برای بدنسازانی که می خواهند بدنی زیبا بسازند.

اگر نمی خواهید این منابع انرژی را از طزیق گوشت، ماهی و تخم مرغ به دست آورید، می توانید از یکی از اجزای استخراج شده از نشاسته گیاه کاملاً استفاده کنید تا این ماده می تواند باعث افزایش سریع انرژی شما در حین ورزش شود.

ما داریم در مورد یک ماده مهم استخراج شده از ذرت، سیب زمینی و بسیاری دیگر از گیاهان غنی از انرژی صحبت می کنیم: مالتودکسترین!

طرز تهیه مالتودکسترین برای استفاده در بدنسازی

ادامه مطلب در لینک زیر

مالتودکسترین (Maltodextrin) چیست؟ هرآنچه درمورد مالتودکسترین باید بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *