دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

ملاتونین چیست و چه فواید و عوارضی دارد

ملاتونین یک هورمون طبیعی است که چرخه خواب را مدیریت می کند و نظم می بخشد. برخی از افرادی که از بیماری بیخوابی رنج می برند یا به اختلالات خواب دچار هستند، می توانند مصرف قرص ملاتونین را شروع کنند.اما در این میان ممکن است سوالات متعددی برای آنها به وجود آید. در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعات لازم در مورد قرص ملاتونین را به اشتراک بگذاریم.

چه کسانی باید از قرص ملاتونین استفاده کنند؟قرص ملاتونین داروی مناسبی برای درمان و تنظیم اختلال خواب است. معمولا با بالا رفتن سن ترشح این هورمون در بدن پایین می آید. به همین دلیل سالمندان بیشتر از افراد دیگر به اختلال خواب دچار هستند و باید مصرف انواع قرص خواب از جمله قرص ملاتونین را آغاز کنند. کارکرد هورمون ملاتونین بدین صورت است که با تاریک شدن هوا و کم شدن نور آفتاب ترشح این هورمون در بدن افزایش پیدا می کند.اما گاهی این هورمون به اندازه کافی ترشح نمی شود و در نتیجه خواب در شب برای بسیاری از افراد به یک معضل بزرگ تبدل می شود. کارشناسان بر این باور هستند که مصرف این قرص کمک زیادی به این افراد می کند. همچنین افرادی که ناچار هستند سفرهای بین قاره ای داشته باشند ممکن است دچار اختلالات خواب شوند. پزشکان استفاده از این قرص را به این دسته از افراد پیشنهاد می دهند.

عوارض جانبی قرص ملاتونین کدامند؟عوارض جانبی بخشی از هویت هر دارو و مکمل هستند. آگاهی از این موارد سبب می شود بهتر بتوانیم استفاده از دارو را مدیریت کنیم. عوارض جانبی قرص ملاتونین بسیار محدود است. اما گاهی برخی از افراد به (1) سردرد، (2) سرگیجه، (3) حالت تهوع و (4) خواب آلودگی شدید دچار می شوند. عوارض شدید این قرص به شرح زیر هستند:

ادامه مطلب در لینک زیر

ملاتونین چیست و با مصرف آن چه میشود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *