دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

علائم و عوارض تمرین زدگی

همیشه به تلاش بیشتر برای رسیدن به خواسته هایتان تشویق شده اید اما متاسفانه در مورد ورزش، همیشه تلاش و تمرین بیشتر به معنای پیشرفت بیشتر نیست. همان طور که بی تمرینی می تواند روی عملکرد ورزشکار تاثیر منفی داشته باشد، بیش تمرینی که تمرین زدگی را به دنبال دارد، می تواند باعث افت چشم گیر در عملکرد ورزشکار و در شرایط حاد تر باعث آسیب دیدگی او شود.به طور کلی، تمرین فقط بخشی از پروسه پیشرفت یک ورزشکار است و زیاده روی بیش از حد در این بخش، بدون توجه به بقیه موارد از جمله: تغذیه مناسب، خواب و به طور کلی ریکاوری، می تواند باعث بروز بیش تمرینی شود. هدف از این مطلب، آشنا کردن شما با عوامل و علائم تمرین زدگی در ورزش و روش های پیشگیری و درمان آن است.

سندرم بیش تمرینی چیست؟

خستگی بعد از تمرین چیز بدی نیست. خستگی بعد از تمرین عامل اصلی برای پیشرفت است. شما با ورزش کردن بدن تان را خسته می کنید و بعد با استرحت و ریکاوری بدن به سطحی بالاتر از سطح قبلی بر می گردد. اساس پیشرفت در تمرین همین است: تمرین، خستگی، استراحت و ریکاوری(تغذیه، خواب و …) و مجدداً این چرخه تکرار می شود.پس باید بدانید اهمیت ریکاوری از تمرین کمتر نیست. اگر پروسه ریکاوری پس از تمرین به طور ناقص انجام شود، و خستگی به صورت مزمن در آید، این تازه آغاز داستانی به نام سندرم بیش تمرینی است. بیش تمرینی علائم زیادی دارد که با توجه به انواع آن متفاوت هستند.

علائم و عوارض بیش تمرینی و تمرین زدگی:

بیش رسی و بیش تمرینی علایمی مشابه نظیر خستگی، کاهش بازدهی بدن، اختلالات خلق و خو و خواب بی کیفیت دارند. هر چند بیش تمرینی گامی فراتر رفته و بر سیستم های متفاوت بدن شما تاثیرات منفی می گذارد. بر خلاف سرماخوردگی و یا ویروس معده، تشخیص بیش تمرینی بسیار دشوار است چرا که طبق گفته ی “جرمی شوماخر” فیزیوتراپیست مجموعه ی درمانی “بسپوک” در سن دیگو هیچ گونه معیار مشخصی برای تشخیص سندروم بیش تمرینی وجود ندارد، اما علایمی مشابه وجود دارند که می توان بر آنها استناد کرد.
در ادامه توضیح خواهیم داد که دقیقا چه اتفاقی در بدن در اثر بیش از حد تمرین کردن می افتد.

عضلات به شدت خسته می شوند:

ادامه مطلب در لینک زیر

بیش تمرینی چیست؟ مضرات تمرین بیش از حد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *