دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

کراس فیت برای مبتدیان چگونه است

ورزش کراس فیت ( CrossFit ) برنامه ورزشی بسیار سخت ، متنوع و دارای حرکات کاربردی است که از اوایل سال 2000 مطرح شده است و تاکنون رشد چشمگیری در سراسر جهان داشته است. کراس فیت یک رژیم و برنامه ورزشی برای تناسب اندام است که توسط گرگ گلسمن بنیان‌ گذاری و ثبت شده است. شما در ورزش کراس فیت ترکیبی از تمرینات جسمانی و مسابقات پرورش اندام را شاهد خواهید بود. برخی از تمرینات ورزش کراس فیت عبارتند از وزنه‌ برداری ، پلایومتریک ، پاورلیفتینگ ، ژیمناستیک ، تمرینات کالیستنیک و دیگر تمرینانی که می‌ تواند بر اساس میزان توان فرد متغیر باشد. کراس فیت کارها ، با انجام ورزش‌ های سخت انتظار دارند که اندامی ورزیده ، عضله سازی سریع و همچنین ریکاوری سریعی داشته باشند. با توجه به تعداد زیاد برنامه‌ های ورزش کراس فیت ، شما باید هدف نهایی خود از کراس فیت را بدانید. برای این کار لازم است که با کراس فیت آشنا شوید.

ورزش کراس فیت چیست ؟

کراس فیت ورزشی است که هدف اصلی آن تقویت عضلات ، بهبود قدرت و همچنین تقویت سیستم تنفسی می باشد. در کراس فیت ورزشکار عمدتا با استفاده از وزن خود به جای وزنه‌ های بدنسازی اقدام به تقویت عضلات و افزایش قدرت می‌ کنند. با وجود ویژگی‌ های سلامتی فراوان و تاثیر به سزای ورزش کراس فیت در بهبود قدرت عضلات و سیستم تنفسی همانند تمرینات کاردیو لازم نیست ساعت‌ های زیادی در باشگاه صرف انجام آنها کنید. در برخی موارد برنامه‌ های کـراس فیت به گونه‌ ای تنظیم می‌ شود که نیاز به هیچ وزنه و باشگاهی هم نباشد. البته می‌ توان گفت که اغلب مردم و ورزشکاران کراس فیت از وزنه برای انجام دادن حرکات و نتیجه‌ گیری مطلوب استفاده می‌ کنند.سیستم های تمرینی کراس فیت در اواخر قرن توسط مربیان Greg Glassman و Lauren Jenai طراحی و ایجاد شد و یک سیستم تناسب اندام است که به منظور کمک به افراد در ” افزایش ظرفیت کار در حوزه های زمانی گسترده ” طراحی شده است. این بدین معناست که CrossFit لزوما برای بهتر شدن شما در یک متد تمرینی طراحی نشده است ، بلکه به این معنی است که همیشه برای هر چیزی در سالن ورزشی و بیرون از خانه آماده باشید.

حرکات کراس فیت برای مبتدیان چگونه است ؟

راه های مختلفی برای انجام حرکات کراس فیت در بدنسازی وجود دارد. اگر یک کلاس را امتحان کنید ، به احتمال زیاد یک تمرین روزانه (WOD) را انجام می دهید ، که معمولا شامل نوعی جلسات متابولیسم است. این ترکیبی از تمرینات قدرتی و آمادگی جسمانی است که اغلب شامل انجام هر تعداد دور یا تکرار در یک زمان مشخص است. حرکات ، دورها ، تکرارها و سایر جزئیات همیشه متفاوت است بنابراین هرگز نمی دانید چه انتظاری داشته باشید. یک روز می توانید 400 متر بدوید و بارفیکس نیز انجام دهید. روز بعد شما می توانید پرتاب کتل بل ، برپی و پرش از روی جعبه را انجام دهید. حتی برخی WOD ها نیز وجود دارند که به تمرینات بدنسازی شباهت دارند.

آیا باکس (سوله) کراس فیت از باشگاه بدنسازی بهتر است؟

ادامه مطلب در لینک زیر

نکاتی که بهتر است قبل از شروع ورزش کراس فیت بدانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *