دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

چرا بدن به پتاسیم احتیاج دارد

آیا می دانید پتاسیم یکی از مهمترین مواد معدنی برای سلامتی بدن است؟ متأسفانه ممکن است برخی افراد به اهمیت سایر مواد معدنی مانند کلسیم و آهن توجه کنند و از نقش پتاسیم غافل شوند ، اما بدون شک یکی از مهمترین عناصر مورد نیاز بدن برای سلامتی و عملکرد بسیاری از ارگان ها است و به دلیل اینکه بدن به طور طبیعی پتاسیم تولید نمی کند ، بنابراین بسیاری از افراد همیشه تعجب می کنند.بهترین منابع پتاسیم چیست؟ در این مقاله خوانندگان عزیز ، سالم ترین غذاهایی که حاوی پتاسیم هستند را به شما ارائه می دهیم، بنابراین در ادامه با ما همراه باشید.

چرا بدن به پتاسیم احتیاج دارد؟

بدن برای تنظیم بسیاری از فرایندها در اصل به پتاسیم احتیاج دارد ، دریافت مقدار کافی پتاسیم برای انجام قلب وظایف اصلی خود لازم است ، و پتاسیم برای سلامتی استخوان ضروری است ، این امر به ویژه برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار مهم است و ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. و سکته مغزی.

بهترین منابع پتاسیم چیست؟

تمرکز روی غذاهای کامل مانند میوه ، سبزیجات ، لبنیات و حبوبات یک روش سالم و خوشمزه برای اطمینان از داشتن مقدار کافی پتاسیم در رژیم غذایی است.

  1. موز:یک موز به اندازه متوسط ​​حاوی 422 میلی گرم پتاسیم است که معادل 12 درصد از میزان توصیه شده روزانه است. موز نیز سرشار از ویتامین C ، ویتامین B6 و منگنز است ، منیزیم ، فیبر و آنتی اکسیدان ها .
  2. آب پرتقال و پرتقال:یک فنجان آب پرتقال حدود 11٪ از توصیه های روزانه مصرف پتاسیم را تأمین می کند.همچنین سرشار از ویتامین C ، فولات ، ویتامین A و آنتی اکسیدان ها است. در پاسخ به این سؤال که پتاسیم در آن وجود دارد ، پرتقال را به تمام اشکال آن فراموش نکنید.

  3. ماست:ماست نه تنها منبع خوبی از کلسیم است ، بلکه یک فنجان 250 گرم ماست 11٪ از مقدار روزانه مورد نیاز شما از پتاسیم را تأمین می کند ، که البته این شامل باکتری هایی است که برای سلامتی روده شما مفید هستند.

  4. هویج سفید:یک فنجان هویج سفید به وزن 156 گرم حدود 572 میلی گرم پتاسیم را فراهم می کند که 12٪ از ارزش روزانه مورد نیاز شما را تشکیل می دهد.همچنین منبع خوبی از ویتامین C و اسید فولیک برای جلوگیری از نقص هنگام تولد و تقسیم سلول سالم است.

  5. اسفناج:شاید اولین چیزی که هنگام پاسخ به سؤالی که پتاسیم در آن وجود دارد ، به وجود بیاورید ، اسفناج باشد ، اسفناج یکی از سبزیجات بسیار مغذی است ، یک فنجان اسفناج پخته شده به وزن 180 گرم حدود 18٪ از ارزش روزانه مورد نیاز پتاسیم را فراهم می کند ، زیرا تقریباً چهار برابر آن را تأمین می کند. شما به ویتامین A روزانه ، ده برابر بیشتر از ویتامین K ، و حدود 90٪ منگنز نیاز دارید.

علائم کمبود پتاسیم چیست؟

ادامه مطلب در لینک زیر

پتاسیم چیست؟ فواید مصرف و عوارض کمبود پتاسیم در بدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *