دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

قبل از ورزش چه بخوریم

چه ورزشکار باشید یا فقط روزانه کمی ورزش کنید، درک کردن نقش تغذیه بسیار مهم است. این که چه چیزی را در چه زمانی بخورید و بنوشید در عملکرد شما تاثیر متفاوت و بهتری دارد.
همانطور که قبل از مسافرت به ماشین خود سوخت می رسانید، باید قبل از ورزش هم به بدنتان سوخت برسانید. بهتر است دو تا سه ساعت قبل از ورزش، غذا بخورید. اما اگر زمان زیادی غذا نخورده اید، مثل ورزش صبحگاه، ۳۰ دقیقه تا یک ساعت قبل از آن، از میان وعده استفاده کنید. برای مثال:
مقداری بلغور جو دو سر
آب میوه
شیر کم چرب
از خوردن غذاهایی که چربی بالایی دارند، بپرهیزید. مواد پروتئینی یا فیبردار، قبل از ورزش باعث کاهش هضم غذا و در نتیجه دل درد می شود.

چه غذاهایی را قبل از تمرین نخوریم؟

مواد غذایی وجود دارد که شما ممکن است با خوردن آنها در وعده قبل از تمرین احساس سنگینی کرده و نتوانید آنطور که باید تمرین با کیفیتی داشته باشید. اگر اراده‌ی لازم برای رفتن به باشگاه را دارید، خوش بحالتان! این، مشکلترین بخش کار بود. اما هنگامیکه روی دوچرخه ثابت یا سایر دستگاه‌ها هستید، چالش واقعی، پیدا کردن انرژی برای سخت تمرین کردن است.

بدن ما انسان ها مانند هر دستگاه کارامد دیگری، به نوع درستی از سوخت برای انجام تمرینات نیاز دارد، مخصوصا آن ۱۰ دقیقه‌ی ‌آخر در تمرینات اینتروال شدید! قطعا می‌دانید که نباید یک یا دو ساعت قبل ازشروع به تمرین، کاپ کیک، پیتزا یا نوشیدنی گازدار مصنوعی، چند ماده‌ی غذایی عجیب و حتی سالم و مغذی دیگر وجود دارند که مصرف آنها قبل از تمرین، شما را سنگین کرده و تمرین کردن را برایتان دشوار می‌سازد. ما با متخصصان برتر تغذیه صحبت کردیم تا ببینیم کدام‌ها بدترین و مضرترین سوخت برای تمرین هستند و بجای آنها باید چه چیزی را جایگزین کنید.

قبل تمرین سبزیجات برگ دار نخورید

در حالیکه یک رژیم غذایی غنی از سالاد و سبزیجات، بسیار مفید است اما سبزیجات خامی‌مانند کلم پیچ، اسفناج و بروکلی می‌توانند باعث بروز ناراحتی جدی در هنگام انجام فعالیت بدنی شوند. دکتر فیلیپ، نویسنده Turn Up The Heat می‌گوید: سبزیجات برگ دار بعلت داشتن محتوای فیبر بالایشان، در اکثر مواقع باعث بادکردگی شکم٬ گاز و نفخ می‌شوند. کیتی سربینسکی، متخصص تغذیه و بنیانگذار Mom to Mom Nutrition می‌گوید: اگر دوست دارید قبل از تمرین تان، یک چیز سبک و مفید برای تمرین بخورید، بجای سالاد سبزیجات از اسموتی سبز استفاده کنید. فقط کافی است میوه مورد علاقه تان را با نصف فنجان سبزی، آب و مقداری جو دوسر خشک شده یا گرانولا مخلوط کنید. این اسموتی، بسیار راحت تر پایین خواهد رفت.

قبل از تمرین خوراک و انواع لوبیا نخورید

هیچ شکی وجود ندارد که انواع لوبیا، یک منبع عالی از پروتئین هستند. اما لوبیای کنسروی، حاوی مقدار زیادی روغن‌های افزوده بوده و همچنین مستعد کپک زدن هستند. دکتر فیلیپ می‌گوید: اگر شما شخصا لوبیا را قبل از پختن آنها بخیسانید، کپک را از آنها خارج می‌کنید. اما اگر این کار را انجام ندهید، در معرض خطر مصرف یک غذای پر از کپک قرار می‌گیرید که می‌تواند به التهاب و کاهش مصرف اکسیژن منجر شود. اکثر ورزشکاران به همین دلیل، از نمونه های کنسروی از این نوع اجتناب می‌کنند. بجای آن، چند تکه پنیر کاتیج کم چرب استفاده کنید. آنها سبک، سیر کننده و غنی از پروتئین هستند، بدون آن همه روغن!

قبل از تمرین کلوچه‌ و نان‌های غلات کامل نخورید

ادامه مطلب در لینک زیر

چه غذاهایی را قبل از تمرین نخوریم؟ بایدها و نبایدهای تغذیه قبل تمرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *