دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

مکمل های مناسب تقویت سلامت روانی

حتی اگر شما از آن دسته افرادی باشید که تنوع تغذیه ای خوبی دارند، باز هم می توانید از مزایای مصرف روزانه مکمل ها برای داشتن احساس بهتر بهره ببرید.جمله مشهوریست که می گوید: «ما همان چیزی هستیم که می خوریم». در حقیقت، غذایی که به بدن خود وارد می کنیم دارای تاثیر فوق العاده ای بر ذهن و جسم ماست. بنابراین داشتن رژیم غذایی متعادل می تواند باعث بهبود عملکرد مغز، درمان و پیشگیری از بیماری ها، بهتر شدن حالات روحی و حتی جوان ماندن پوست ما می شود.در یک دنیای بی نقص، هر فرد باید قادر باشد تا تمام مواد مغذی را در هر وعده غذایی دریافت کند، اما بگذارید از یک زاویه دیگر به این جمله نگاه کنیم، اغلب ما از یک رژیم غذایی متوازن در تمام طول زندگی برخوردار نبوده ایم. از طرفی مکمل های غذایی می توانند بدن ما را در برابر رسیدن مقادیر کافی مواد مغذی که ما از مصرف طبیعی مثل ویتامین ها، مواد معدنی، گیاهان، اسیدهای آمینه، آنزیم ها و سایر محصولات دریافت نمی کنیم، بیمه نمایند. حتی در صورتی که شما فردی هستید که از تنوع غذایی خوبی برخوردار هستید، باز هم مصرف مکمل های غذایی می تواند برایتان سودمند باشد.

مکمل های مناسب تقویت سلامت روحی و روانی

ویتامین B

ویتامین B به تنهایی یکی از اساسی‌ترین گروه‌های مواد مغذی برای مغز است. این ویتامین تقریباً در تمام اشکالی که دارد به حمل و نقل انتقال‌دهنده‌های عصبی کمک می‌کند و علائم مشکلاتی مانند افسردگی و استرس را کاهش می‌دهد. هرچند ویتامین B در بسیاری از غذاها یافت می‌شود، اما گیاهخواران در موارد خاص نیاز به مکمل دارند.

سلنیوم

سلنیوم یک ریز مغذی مهم است که از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از برخی رادیکال‌های آزاد و عفونت‌ها محافظت می‌کند. این ریزمغذی برای مغز هم فایده دارد، از تأمین اکسیژن کافی به مغز و کاهش التهاب تا جلوگیری از آسیب سلولی. مطالعات متعددی تأیید کرده‌اند که میزان کافی سلنیم می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی و همچنین احتمال افسردگی پس از زایمان را کاهش دهد.

ویتامین D

ویتامین D یک مکمل ضروری برای سلامتی استخوان و مغز است. به گفته پزشکان و محققان، این ماده مغذی حاوی بیوکمیکال‌های هورمون مانند است که با گیرنده‌های مغز تعامل دارند و به پایداری عملکردهای حیاتی مغز کمک می‌کنند این ویتامین همچنین برخی آنزیم‌ها را که در رشد عصب موثر هستند و التهاب را کاهش می‌دهند، فعال و غیرفعال می‌کند.

زردچوبه

آنچه خیلی‌ها نمی‌دانند این است که به نظر می‌رسد زردچوبه برای درمان برخی از علائم مرتبط با ADHD افسردگی یا اضطراب مزایایی دارد. زردچوبه حاوی یک ترکیب زیست‌فعال است، که می تواند به بهبود عملکرد DHA (نوعی چربی سالم مغزی است) کمک کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زردچوبه نیز می‌توانند به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک کنند.

پروبیوتیک‌ها

ادامه مطلب در لینک زیر

مکمل های مناسب تقویت سلامت روحی و روانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *