دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

رژیم معکوس چگونه کار می کند

اگر پیوسته چربی بدن خود را از دست داده اید اما اکنون در حال متوقف کردن نتایج خود هستید، ممکن است بخواهید “تقویت کننده متابولیسم طبیعی” به نام رژیم معکوس را امتحان کنید.گفته می شود که این ابزار رژیمی “از دنیای بدن سازی گرفته شده است” زیرا می تواند مزایایی مانند افزایش توده عضلانی و کمک به عملکرد و بازیابی ورزش را فراهم کند.طبق نظر طرفداران این رویکرد، چرا شما باید رژیم را معکوس کنید؟ اغلب این کار بعد از اینکه کسی رژیم غذایی محدود کالری داشته باشد انجام می شود. هدف اصلی جلوگیری از کاهش میزان متابولیسم بدن و در نتیجه توانایی بدن شما برای سوزاندن کالری برای کاهش سرعت انرژی است. این به نظر خلاف است، اما با متوقف کردن “سازگاری متابولیکی”، این امیدواری وجود دارد که شما با خوردن بیشتر به جای کمتر، از یک حالت یکنواختی در کاهش وزن یا حتی افزایش وزن جلوگیری کنید.

رژیم معکوس چیست؟
رژیم معکوس یک استراتژی است که شامل خوردن هدفمند بیشتر غذا برای مدتی به منظور تحریک متابولیسم و حتی کمک به کاهش وزن است.

آیا با رژیم معکوس وزن اضافه می کنید؟

نه لزوماً، حتی اگر کالری بیشتری مصرف می کنید. این واقعاً به شخص خاص و برنامه غذایی بستگی دارد، اما بسیاری دریافتند که، اگر درست انجام شود، افزایش وزن زیادی نخواهد داشت و حتی ممکن است برای ترکیب کلی بدن فرد مفید باشد.

رژیم معکوس چگونه کار می کند؟

یک عارضه جانبی ناخوشایند در کاهش وزن این است که میزان متابولیسم شما معمولاً کاهش می یابد. به این سازگاری متابولیکی گفته می شود. این بدان معنی است که برای اینکه بتوانید کاهش وزن و وزن فعلی خود را حفظ کنید، باید غذای کمتری بخورید. این امر همچنین باعث می شود که ادامه از دست دادن وزن اضافی دشوارتر باشد زیرا بدن شما فقط برای حفظ تعادل به کالری کمتری نیاز دارد.
دلیل اینکه رژیم معکوس می تواند مفید باشد این است که به جلوگیری از سازگاری متابولیکی معروف به “پاسخ گرسنگی” بدن کمک می کند. (این همان چیزی است که مردم وقتی می گویند در حالت “گرسنگی قرار دارند” به آن مراجعه می کنند) عوارض جانبی این پاسخ، هنگامی که کسی کمتر از مقدار مورد نیاز بدن برای نگهداری غذا بخورد (مثل رژیم های غذاییaka) شروع می شود:
– کاهش میزان متابولیسم پایه (BMR)، یعنی همان میزان انرژی که در حالت استراحت نیاز دارید. این باعث کاهش انرژی می شود.
– خستگی / انرژی کمتر.
– انگیزه کمتری برای ورزش و معمولاً کالری کمتری که در اثر فعالیت سوزانده می شود.
– کاهش ترموژنز فعالیت غیر ورزشی، که تمام فعالیتی است که روزانه علاوه بر تمرینات هدفمند انجام می دهید.
– تغییرات در هضم غذا، از جمله کاهش سرعت کار، که ممکن است منجر به نفخ و یبوست شود.
– افزایش گرسنگی و هوس شدید، به دلیل افت هورمون لپتین، که به تغییرات چربی بدن پاسخ می دهد و به کنترل اشتهای شما کمک می کند.

چگونه تشخیص دهیم که رژیم معکوس تاثیر گذار است؟

ادامه مطلب در لینک زیر

رژیم معکوس چیست، بیشتر غذا بخورید تا احساس بهتری داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *