دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

چه عاملی به رشد مو کمک می‌کند

شاید تا به حال برای شما سؤال شده باشد که آیا روشی وجود دارد که با کمک آن سرعت رشد موها بیشتر شود؟ آیا محصولی وجود دارد که به سرعت رشد موها کمک کند؟ آیا تغییر در رژیم غذایی می‌تواند سرعت رشد مو را افزایش دهد؟ آیا دارو و درمانی برای سرعت رشد مو وجود دارد؟ در ادامه به این سؤال‌ها پاسخ می‌دهیم و روش‌ها و نکاتی را برای افزایش سرعت رشد مو عنوان می‌کنیم.

موی انسان چطور رشد می‌کند؟

یک حقیقت جالب درباره‌ی مو وجود دارد و آن حقیقت این است که ما با تمام فولیکول‌هایی مویی که در طول عمر خواهیم داشت، به دنیا می‌آییم که حدود ۵ میلیون می‌شود. این حقیقت را آکادمی پوست‌شناسی آمریکا (AAD) فاش کرده است. از این تعداد، حدود ۱۰۰ هزار فولیکول روی پوست سر قرار دارد. حقیقت دیگری که درباره‌ی ریزش مو وجود دارد این است که ریختن روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز، طبیعی است.مو از ریشه در پایین فولیکول زیر پوست رشد می‌کند. خون موجود در پوست سر به فولیکول می‌رود و اکسیژن و مواد مغذی ریشه مو را تأمین می‌کند که به رشد مو کمک می‌کند.وقتی موهایتان رشد می‌کند، پوست سر را کنار زده و از کنار غده‌ی چربی عبور می‌کند. بر اساس اطلاعات AAD، روغن ترشح شده از این غده است که موهای شما را براق و نرم می‌کند.

چه عاملی به رشد مو کمک می‌کند؟

در حالی که ژنتیک نقش بسیار مهمی در رشد موهای سالم دارد، عوامل دیگری هم می‌توانند روی آن تأثیرگذار باشند. هیج راه‌حل یا گزینه‌ی جادویی برای رشد سریع و لحظه‌ای مو وجود ندارد. اما چندین روش طبیعی و محصولات مختلف وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید رشد موهای خود را افزایش دهید. رژیم غذایی بعد از ژنتیک مهم‌ترین عامل تأثیرگذار در رشد و سلامت مو است.

۱۰ راهکار برای افزایش سرعت رشد مو

۱. میزان مصرف پروتئین را بررسی کنید

اگر رژیم غذایی محدود داشته باشید موهای شما به طور مطلوب رشد نمی‌کنند و دچار ریزش مو هم می‌شوید. داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل برای سلامت کل بدن از جمله موها ضرورت دارد. یک رژیم غذایی مناسب دارای میزان کافی پروتئین است. پروتئین برای رشد مطلوب موها ضروری است. بهتر است که روزانه ۵۰ گرم پروتئین یا بیشتر مصرف کنید تا موهای سالم داشته باشید و سرعت رشد مو را افزایش دهید.

۲.زینک

زینک یک ریزمغذی مهم است که در درجه اول می توان آن را از مصرف گوشت و ماهی به دست آورد.سطح ناکافی از این ماده در کسانی که مبتلا به اختلالات گوارشی هستند و یا کسانی که گوشت نمی خورند معمول است.

۳.مدیریت استرس

ادامه مطلب در لینک زیر

ده روش طبیعی برای بهبود سلامت و رشد مو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *