دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

اشتباهاتی که باعث کاهش رشد عضله می شود

در این مقاله سعی کرده ایم نگاه دقیقی به دلایل عدم رشد عضلات و افزایش وزن بپردازیم. این یکی از رایج ترین سوالاتی است که همه ورزشکاران دارند : ” من برای مدت زمان طولانی که ورزش می کنم و افزایش وزن بسیار ناچیزی به دست آورده ام. من در طول این دوره سخت تمرین کرده و از انواع مکمل های افزایش حجم نیز استفاده نموده ام. اما عضلاتم رشد نکرده اند! ”. این سوال ، یکی از رایج ترین پرسش های افراد بدون تجربه و آگاهی می باشد.

در بیشتر موارد پس از تلاش چند ماهه برای افزایش وزن ، دست از ادامه روند برمی دارند. این موضوع تاسف بار است ، زیرا تنها چیزی که شخص را از پیشرفت متوقف می کند دانش است. در این مقاله سعی کرده ایم به طور دقیق دلایل ممکن عدم رشد عضلات را برایتان شرح دهیم. در ادامه 15 دلیل را برایتان ذکر کرده ایم که 99% علل عدم رشد عضلات و افزایش وزن شما را پوشش می دهند.

دلایل عدم رشد عضلات

1.عدم دریافت کالری کافی

دریافت کالری به میزان کافی راه حل 99% شکایات وزنه بردارانی است که با افزایش وزن و قدرت مشکل دارند. بدن شما برای حفظ وزن فعلی به مقدار مشخصی کالری نیاز دارد. این رقم به عنوان نرخ متابولیسم پایه ( BMR ) شناخته می شود که با توجه به وزن ، توده های عضلانی ، سطح فعالیت و سن برای هر فردی متفاوت خواهد بود.

اگر میزان کالری دریافتی شما کمتر از BMR باشد ، کاهش وزن خواهید داشت. این موضوع به عنوان ” کمبود کالری ” شناخته شده است. گر میزان کالری دریافتی شمابیشتر از BMR باشد ، افزایش وزن خواهید داشت. این موضوع به عنوان ” مازاد کالری ” شناخته شده است.

2.غذای مناسب نمی خورید

به طور کلی ، اگر هر روز مقدار زیادی کالری مصرف می کنید و به اندازه کافی ورزش می کنید ، عضلات شما رشد خواهند کرد و با عدم رشد عضلات مواجه نخواهید شد. اما اگر تغذیه مناسبی نداشته باشید در واقع پتانسیل و توانایی های خود را محدود کرده ، میزان چربی بدنتان را افزایش داده و نهایتا عضلات شما رشد نخواهند کرد.

3.به اندازه کافی غذا نمی خورید

ادامه مطلب در لینک زیر

4 دلیل عدم افزایش حجم عضلات

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *