دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

روش هایی طبیعی و اسان برای متعادل کردن هورمون ها

هورمون ها نقش عمده ای در کنترل اشتها، وزن و خلق و خوی شما ایفا می کنند. در این مطلب ۷ راه طبیعی که باعث تعادل هورمون ها می شوند را بررسی می کنیم.

هورمون ها اثرات عمیقی بر سلامت روانی، جسمی و روحی شما دارند. این پیام رسان های شیمیایی نقش عمده ای در کنترل اشتها، وزن و خلق و خوی شما ایفا می کنند.

به طور معمول غدد درون ریز شما مقدار دقیق هورمون های مورد نیاز برای فرایندهای مختلف بدنتان را تولید می کنند. با این حال، عدم تعادل هورمونی با  سبک زندگی مدرن امروزی به طور فزاینده ای در حال گسترش است، علاوه بر آن هورمون های خاصی با افزایش سن، کاهش پیدا می کنند و برخی از افراد نسبت به دیگران کاهش چشمگیری را تجربه می کنند. خوشبختانه، یک رژیم غذایی مغذی و دیگر رفتار های سالم می تواند به بهبود سلامت هورمونی شما کمک کند و اجازه دهد شما و احساستان در بهترین حالت ممکن قرار بگیرید.

7 روش طبیعی برای رسیدن به تعادل هورمونی

1. خوردن پروتئین کافی در هر وعده غذایی

مصرف مقادیر کافی پروتئین بسیار مهم است. پروتئین موجود در رژیم غذایی اسید آمینه های ضروری که بدنتان نمی تواند بسازد و هر روز به منظور حفظ عضله، استخوان و سلامت پوست مصرف می کند را تامین می نماید. علاوه بر این، پروتئین روی آزاد شدن هورمون هایی که اشتها و مصرف غذا را کنترل می کنند، تاثیر گذار است.

2. ورزش منظم

فعالیت بدنی می تواند به شدت روی سلامت هورمونی تاثیر گذار باشد. یکی از منافع بزرگ ورزش توانایی آن در کاهش سطح انسولین و افزایش حساسیت به انسولین است.

3. اجتناب از مصرف شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده

شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده با تعدادی از مشکلات سلامتی در ارتباط هستند. در واقع، اجتناب یا به حداقل رساندن این مواد غذایی ممکن است ابزاری برای بهینه سازی عملکرد هورمون ها و اجتناب از چاقی، دیابت و بیماری های دیگر باشد.

4. کنترل استرس را یاد بگیرید

ادامه مطلب در لینک زیر

چگونه تعادل هورمون‌ها را به طور طبیعی حفظ کنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *