دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

بهترین تمرینات برای فرم دهی و عضلانی کردن باسن

داشتن باسن خوش فرم تأثیر زیادی در زیبایی و تناسب اندام دارد. آیا ورزش باسن می‌تواند موثر باشد؟ برخی فکر می‌کنند فرم‌دهی به باسن فقط از طریق جراحی امکان‌پذیر است؛ در صورتی‌که انجام یک‌سری تمرینات ورزشی هم بر فرم‌دهی و خوش‌فرم شدن باسن ‌بسیار مؤثر است.

باسن هر شخصی دارای اندازه و شکل خاصی است. بنابراین قطعاً همه افراد با یک نوع حرکات و تمرینات ورزشی نمی‌توانند فرم باسن‌شان را تغییر دهند.

در این مطلب  برای انواع فرم باسن بهترین تمرینات ورزش باسن را معرفی می‌کنیم. اگر می‌خواهید بدانید چه تمریناتی باعث خوش‌ فرم شدن باسن‌تان می‌شود، با ما همراه باشید!

 

فرم‌دهی به باسن چقدر زمان می‌برد؟

برای داشتن باسن خوش فرم نیاز هست که تمرینات ورزشی برای شما تبدیل به یک عادت شوند. شاید حتی بتوانید چربی شکم‌تان را در مدت زمان نسبتا کوتاهی آب کنید، اما فرم و حجم‌دادن به باسن نیاز به زمان بیشتر و تمرینات چالشی‌تری دارد.

البته رسیدن به این هدف بستگی به شرایط ژنتیکی و وزن و وضعیت فعلی شما هم دارد. بنابراین همه افراد نباید انتظار داشته باشند که در عرض یک ماه تغییرات زیادی در بدن خود مشاهده کنند.

نقش تغذیه در ساخت باسن خوش فرم

در حجم و فرم‌دهی عضلات نقش تغذیه و تمرین ۵۰-۵۰ است. به عبارتی شما برای حجم‌دهی به این عضلات، هم باید تمرینات چالشی را در برنامه‌تان داشته باشید که به‌خوبی عضلات باسن درگیر شوند و هم باید کربوهیدرات و پروتئين کافی مصرف کنید تا عضلات منبع خوبی برای ریکاوری داشته باشند.

برای فرم دهی به باسن چه ورزشی انجام بدهم؟

برای حداکثر رشد عضلات باسن باید ورزش باسن را به بهترین شکل پیش برد. یعنی هم تمرینات قدرتی و هم تمرینات هوازی را هم‌زمان انجام دهید. البته در انجام تمرینات هوازی زیاده‌روی نکنید و در حد نرمال حتما هوازی را انجام دهید.

نمونه‌ای از تمرین قدرتی برای ساخت باسن خوش فرم حرکت اسکات با وزنه و یک نمونه تمرین برای ورزش هوازی که باسن را درگیر می‌کند، تردمیل شیب‌دار است. همچنین می‌توانید حرکت اسکوات پرشی را انجام دهید که ترکیبی از ورزش قدرتی و هوازی هست.

ادامه مطلب در لینک زیر

نکتات مهم برای فرم دهی و عضلانی شدن باسن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *