دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

بدنسازی برای افراد مسن

سن آقایان که از 50 سالگی می‌گذرد جامعه عنوان مردهای بزرگسال را روی آنها می‌گذارد و آنها باور می‌کنند که وارد دوران سالمندی شده‌اند. این موضوع کمی مستبدانه است اما نمی‌توانیم انکار کنیم که توانایی‌هایی ورزشکاری با یک شتاب کم شروع به کاهش می‌کند. همه چیز مثل قبل نیست!به عنوان یک سرباز شجاع تنها انتخاب شما این است که برخلاف تمام شواهد دست به اقدام بزنید. شما می‌توانید بجنگید. شما می‌توانید تصمیم بگیرید تا هر کاری از دست‌تان برمی‌آید انجام بدهید تا همه چیز را همچنان روبه‌راه نگه دارید.در این مقاله، قصد داریم در مورد تمامی مواردی که برای عضله سازی پس از 50سالگی باید بدانید صحبت کنیم. به خاطر داشته باشید که هیچ وقت دیر نیست.

نگران تغییر بعد از 50 سالگی نباشید:

فرض می‌کنم شما یک بدنساز باتجربه هستید که اکنون 50 ساله شده است. نیازی نیست تمرینات خود را به طور کلی تغییر بدهید.نیازی نیست بروید و در کلاس‌های آب‌درمانی شرکت کنید! و سبک‌تر وزنه بزنید. همه کارهای قبلی خود را انجام بدهید و تنها تغییری که باید بدهید در مورد ریکاوری است که باید به خود زمان بیشتری را اختصاص بدهید.

به حرکاتی که تمرکز روی انعطاف بدنی دارند بیشتر توجه کنید:

توانایی حرکت آزاد اعضای بدن بدون درد چیزی نیست که فقط وقتی 50 ساله شدید به آن فکر کنید. کمبود انعطاف در بدن باعث اماس مفصل می‌شود که خود را تازه در 50  سالگی نشان می‌دهد.هر چند که ناخوشایند به نظر می‌رسد اما در این سن و سال توصیه می‌کنیم در کلاس‌های یوگا یا تای چی ثبت نام کنید. به نظر من مهم‌ترین معیار سنجش جوانی یک فرد از لحاظ جسمی توانایی حرکتی اوست.

هورمون ها:

هورمون های آنابولیک شما نیز پس از 50 سالگی دیگر مثل قبل نخواهند بود. با افزایش سن، هورمون های کنترل کننده توده عضلانی نظیر هورمون رشد، هورمون تستوسترون (در مردان) و استروژن (در زنان) کاهش می یابند. البته مواردی وجود دارند که می توانید از طریق آنها این روند را کُند سازید، مانند شیوه زندگی سالم. ورزش از جمله تمرینات قدرتی و رژیم غذایی مناسب بخش های اساسی این سبک زندگی هستند. استفاده از مکمل تست بوستر و منابع غذایی افزایش دهنده سطوح تستوسترون نیز میتواند به این موضوع کمک کند.

ادامه مطلب در لینک زیر

عضله سازی پس از 50 سالگی٬ آیا در سنین بالا میشود عضله ساخت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *