دسته‌ها
ریپورتاژ آگهی

ضروری ترین مکمل ها به منظور افزایش عملکرد ورزشی

چه یک فرد تازه‌کار و چه یک وزنه‌بردار باتجربه باشید که به دنبال برتری رقابتی هستید، احتمالاً دوست دارید بدانید که چگونه می‌توانید بهره‌وری بیشتری داشته باشید و سریع‌تر به اهداف خود در تمرین قدرتی دست پیدا کنید.خب بدیهی است که اولین بخش از افزایش قدرت موفق، خودِ تمرین قدرتی است. شما باید یک برنامه‌ی زمانی منظم داشته باشید تا تمرین مکرر و پیوسته‌ی خود را تضمین نمایید. اگر تابه‌حال برنامه‌ریزی نکرده‌اید، این چند برنامه‌ی تمرینی را ببینید تا از آن‌ها الهام بگیرید.بعد از تمرین قدرتی، رژیم غذایی دومین جنبه‌ی مهم است. حتماً یک رژیم غذایی صحیح داشته باشید، تا در مسیر رسیدن به اهداف تناسب‌اندام، شروعی بزرگ داشته باشید. بعد از رژیم غذایی و ورزش، به سومین جنبه‌ی مهم تمرین قدرتی موفق می‌رسیم: مصرف مکمل.حال وارد دنیای مکمل‌های تناسب‌اندام می‌شویم. پروتئین وی، کراتین، آمینواسیدها، گلوتامین و مواردی از این قبیل. این محصولات در تمام داروخانه‌ها، باشگاه‌ها و بیشتر فروشگاه‌ها یافت می‌شوند. آن‌ها هرروزه توسط میلیون‌ها نفر در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند، که این افراد از آن‌ها برای کمک به دستیابی به اهداف تناسب‌اندام خود استفاده می‌کنند.امروز ما اینجا هستیم تا به‌طور اختصاصی در مورد بهترین مکمل‌ها برای قدرت صحبت کنیم؛ بهترین محصولاتی که اگر هدف اصلی‌تان افزایش قدرت است باید از آن‌ها استفاده کنید. پس بدون مقدمه شروع می‌کنیم!

ضروری ترین مکمل ها به منظور افزایش عملکرد ورزشی

برای دستیابی به مقداری مزیت رقابتی، بسیاری از افرادی که ورزش می‌کنند و وزنه می‌زنند، به‌طور منظم از برخی مکمل‌ها استفاده می‌کنند. ما درباره علم پشت این مکمل‌ها بحث خواهیم کرد و خواهیم دید مطالعات در این باره چه گفته‌اند.

  1. بتا-آلانین
  2. آمینواسیدهای شاخه‌دار (BCAAs)
  3. کراتین
  4. گلوتامین
  5. ال آرژنین
  6. ال کارنیتین
  7. منیزیم
  8. مکمل‌های پیش از تمرین
  9. پروتئین آب پنیر

کراتین

کراتین یکی از رایج‌ترین مکمل‌هایی است که توسط وزنه‌برداران مصرف می‌شود. کراتین که در دهه 1990 به محبوبیت رسید، یک آمینو اسید است که عمدتا توسط عضلات و مغز استفاده می‌شود. به‌طور کلی ثابت شده است که مکمل کراتین بی‌خطر است و اساسا برای افزایش استقامت و توده عضلانی مصرف می‌شود.

یک مطالعه در سال 2003 ثابت کرد که کراتین می‌تواند در افرادی که تمرین‌های سنگین مقاومتی انجام می‌دهند، به افزایش توده عضلانی بدن کمک کند. به‌علاوه یک مطالعه در سال 2011، مزایای بالقوه کراتین را مطرح کرد. این مزایا شامل افزایش حداکثر سرعت دویدن، توان کاری و توده عضلانی به همراه افزایش سنتز گلیکوژن و بهبود ریکاوری است.

ال کارنیتین

ال-کارنیتین یک آمینواسید مهم است که با غلظت بالا در عضلات و مغز یافت می‌شود. همچنین نقش مهمی در تولید انرژی و متابولیسم دارد. یک مطالعه در سال 1995 نشان داد که ال-کارنیتین ظرفیت ورزشی را در بیمارانی که دچار اختلال در تحمل ورزش هستند، افزایش می‌دهد.

یک مطالعه در سال 2006 اثبات کرد افرادی که بیماری ریوی داشتند و به مدت 6 هفته، روزانه 2 گرم ال-کارنیتین به آن‌ها داده شد، در مقایسه با افرادی که به آن‌ها دارونما داده شده بود، عملکرد بهتری در تست‌های ورزشی داشتند. به‌علاوه افرادی که ال-کارنیتین مصرف کرده بودند، هنگام ورزش سطح لاکتیک اسید پایین‌تری در ماهیچه‌هایشان داشتند. و در آخر، در یک مطالعه بر روی افراد مبتلا به بیماری قلبی در سال 2006 مشاهده شد که ال-کارنیتین مدت زمان ورزش را در آن‌ها افزایش داد.

دوز پیشنهادی: مطابق دستور روی برچسب

گلوتامین

ادامه مطلب در لینک زیر

مکمل های مناسب افزایش و بهبود عملکرد ورزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *